Fusalp booth art direction Super regular®
Fusalp new owners : Sophie Lacoste-Dournel, Philippe Lacoste and Alexandre Fauvet
Fusalp textile art direction Super regular®
Fusalp photography art direction Super regular®
Fusalp photography art direction and design - Super regular®
Fusalp new owners : Sophie Lacoste-Dournel, Philippe Lacoste and Alexandre Fauvet
Fusalp photography art direction Super regular®
Fusalp booth & photography art direction Super regular®
Fusalp art direction and design - Super regular®
Fusalp art direction, wording and design - Super regular®

Fusalp art direction and design - Super regular®
Fusalp art direction and design - Super regular®
Fusalp new owners : Sophie Lacoste-Dournel, Philippe Lacoste and Alexandre Fauvet
Fusalp photography art direction Super regular®
Jean-Philippe Torgue Vice-President of Salomon Apparel & Gear at Amer Sports corporation

Fusalp 1952

2011 > 2013

Design management / art direction / textile mood board / visual platform / visual language / logo / booth art direction / wording
With its 1952 collection, the Fusalp brand has taken a step closer to the world of fashion. Shown alongside Bogner and Giorgio Armani at ISPO 2012, the collection is presented as a brand in its own right and flirts with the luxury segment. Born out of the imagination of two tailors from Annecy, Fusalp became the world’s leading skiwear manufacturer in the 1960s and sponsored the French skiing team at the Winter Olympics of Grenoble and Sapporo. The firm has today reclaimed its historical logo as a battle flag and as the symbol of a new collection with a truly unique style. The 1952 collection will be available in the most prestigious stores, including Performance Ski in Aspen (Colorado, United States) and Strolz (Lech, Austria). From the textile brief to the booth, Super regular provided design management and art direction for the project. Our mission was to create immaterial value to sell the brand. In 2014 Sophie Lacoste-Dournel, Philippe Lacoste et Alexandre Fauvet are the new owners.



Design management / direction artistique / moodboard textile / plateforme visuelle / langage visuel / logotype / direction artistique du stand / wording
Avec sa collection 1952, la griffe Fusalp s’ancre un peu plus dans la mode. Présentée aux côtés de Bogner et de Giorgio Armani sur l’ISPO 2012, cette collection est pensée comme une marque à part entière et flirte avec le luxe.
Née de l’esprit de deux tailleurs annéciens, leader mondial du vêtement de ski dans les année 60, partenaire de l’équipe de France de ski (Jeux Olympiques de Grenoble et de Sapporo), Fusalp reprend son logo historique comme étendard et signe une collection au style singulier.
La collection 1952 sera présente dans les plus prestigieux magasins comme Performance Ski à Aspen (Colorado, Etas-Unis) et Strolz (Lech, Autriche).
Du brief textile au stand, Super Regular assure le design management et la direction artistique du projet.
Notre mission était de créer la valeur immatérielle de la marque pour la vendre. En janvier 2014, Sophie Lacoste-Dournel, Philippe Lacoste et Alexandre Fauvet sont le nouveaux propriétaires de la célèbre marque.

Photography
Arnaud Childeric
www.kalice.fr
Booth
Atelier SV
www.ateliersv.de